14 oktober 2014 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu 14 oktober 2014 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu

14 oktober 2014

Door: Cheryl

16 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New York

De kinderen zijn gisteren heel zoet geweest. Weinig tot niet geslapen en toch nog lief. Gisteravond dan wel 'op tijd' naar bed. Hoe zal de nacht verlopen. Met hoop op nog meer zegen gaan Ocko en ik vol goede moed de nacht in. (O)pa en (o)ma en hebben nu nog een eigen kamer.

Uiteindelijk is de nacht meegevallen. Jennifer was om 01.30 uur wakker. Tygo werd om 02.15 uur wakker en Jennifer kreeg toen net voor het eerst sinds lange tijd een nachtvoeding. Nou ja... Nacht.. in Nederland is het al 08.15 uur.

Ongeveer 03.30 uur sliepen we allemaal weer. Weliswaar Ocko en Jennifer in 1 2persoonsbed. En Tygo en ik ook. Nu ik (Cheryl) om 06.00 uur dan klaarwakker lig is dat erg gezellig. Tygo ligt naast me.
... schuin in bed. Voetjes in mijn zij en nog een klein randje over om te liggen. Even spieken bij Ocko en Jennifer en ook zij ligt schuin in bed. Broer en zus zeker?!

Als iedereen even later wakker en aangekleed is kunnen we gaan ontbijten waar het ons aan niets onbreekt. Zzaalliigg!!

En dan hop.. Naar buiten! Hebben we alles? Tassen, voeding voor Jennifer, water. Jawel hoor en weg gaan we met de metro.

Uptown boys and girls going downtown.

Out on Chambers st. richting Ground Zero. Omdat ze overal, maar dan ook echt... Overal in New York bezig zijn aan de weg word je als wandelaar een ietwat andere route gestuurd. Gelukkig zijn er veel diverse Amerikanen die je, zodra je met een kaart staat, de juiste weg wijzen.

Als we eindelijk zijn aangekomen is het bizar, groots, indrukwekkend en krijg je lood in je schoenen als dan nog eens goed door dringt wat een immens grote gebouwen daar hebben gestaan. Zie je alle namen van de slachtoffers en de beelden die je erbij hebt van tv komen naar voren alsof het net gebeurt.

1 vliegtuig, nieuws. 2e vliegtuig, bijna iedereen ziet het live gebeuren. Stofwolk, rennende mensen, gillende mensen, brokstukken die rond vliegen. Door het monument, door het 'er staan' komt het allemaal bij je binnen. Als je dan vervolgens naar de nieuw gebouwde 'Freedom tower' kijkt, voel je ook de kracht die uit deze donkere ervaring word geput.

En met deze 'ervaring' op zak lopen we verder. Naar een van de vele parken in New York. Deze loopt langs de Hudson waar je mensen ziet hardlopen, skaten, werken op hun laptopje en en passant even kijken naar het vrijheidsbeeld. Weliswaar van een afstand maar toch.

De drukte van de stad nog goed te horen maar toch heerst er rust.

Uit het park op zoek naar de winkels. Genoeg te zien in ieder geval maar welke is de moeite waard? Ah, de Century 21. Vriendelijke Amerikanen. De beste man was er volgens mij nog nooit geweest maar hoorde er wel veel over. Enorm warenhuis blijkt het te zijn met eigenlijk alles wel wat je wil hebben.

Ja.. Daar hebben we wel even rond gelopen. Of we wat hebben gekocht? Jazeker! Speelgoed..... :) waarna we dan ook terug zijn gegaan naar het hotel zodat Tygo er even mee kon spelen.

Daar was hij zo lekker zoet mee en Jennifer lag zo lekker te slapen, dat Ocko en ik besloten om samen te gaan winkelen bij Columbus Aveneu. Opa en oma pastte op.

Uiteindelijk zijn we 1 winkel in geweest. Een winkel op verzoek.. De Victotia's secret!! Wat een geweldige winkel en wat een geweldige service.

Sta je bij de kassa met je uitgezochte spullen... Mevrouw U kunt beter even terug gaan de ondergoed tafel. Als U nog 3 dingen meenemen, bent u goedkoper uit. Okidoki! Dat laat ik mij geen 2e keer zeggen.

Weer terug naar het hotel was het tijd om uit eten te gaan. Druk restaurant met echte burgers, luide muziek, veel locals, goede service en een zoon die in slaap viel aan tafel..

Gelukkig waren we niet ver van het hotel. Eten op en terug lopen maar. Opa en oma hadden 2 logés op de kamer. Ocko en ik gingen New York in @ night. Op naar empire state building. Super snel met de lift hoog naar de 86ste verdieping voor an amazing view! Echt fantastisch en zo de moeite waard! Beetje winderig maar ja die Ocko ook.. Just kidding. Na ons mooie uitzicht op naar times square wat we ook al hadden gezien vanaf de 86ste verdieping. Wat een bijzondere ervaring! Het is alles wat je er van verwacht maar toch ook niet. Heel bijzonder. Winkels nog open, sommige, zoals de m&m store sloot pas om 00.30 uur. Bizar! Maar wel zooo ontzettend leuk!! Disney store (hallelujah!!) Maar ook 'gewoon' de h&m. 'Gewoon' een van 3 ontzettend grote verdiepingen met ontzettend harde muziek. Het leek wel op er ergens in het pand live een DJ aan het draaien was. We hebben hem niet gevonden maar toch....

Hierna nog even wat gedronken in het 'Hard Rock Café'. Bestel je een biertje en een wijntje.... 'Miss, can i see your ID-card..' Dus... Oke...
Ik voel me weer extreem jong... Het afrekenen was ook een interessante ervaring. 7 dollar voor een biertje en ruim 8 dollar voor mijn wijntje... We hebben er van genoten hoor. Lekker weer een taxi terug gepakt naar het hotel hierna en als een blok in slaap gevallen. Inmiddels was het half 2 's nachts. Op naar dag 3 in New York!!

• 16 Oktober 2014 - 20:13

Corrie:

Hartstikke leuk geschreven. Loop gewoon met je mee. Geniet er van met z'n allen.
    Kus

• 16 Oktober 2014 - 21:01

Gerard:

lekker is dat zeg opa en oma, mee naar new york om op de klein kinderen te passen, top hoor.
    Je weet wel dat je in iets groots bent, als de winkels zolang open zijn, en de drank aan de prijs.
    Goed genieten, dat is wat ik lees, doen jullie alle.
    En veel plezier met de camper tour.