20 & 21 oktober 2014 - Reisverslag uit Herkimer, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu 20 & 21 oktober 2014 - Reisverslag uit Herkimer, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu

20 & 21 oktober 2014

Door: Cheryl

24 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Herkimer

Onze tijd in New Haven zit er alweer op. Deze ochtend trekken we weer door naar onze volgende bestemming. Het vele reizen valt toch best 'zwaar' en we besluiten om op de volgende bestemmingen langer te blijven staan. Daardoor korten we de roadtrip wel wat in en kiezen we tussen Vermont of de Niagare falls. We kiezen voor het laatste maar onze volgende bestemming is eerst Herkimer Diamond KOA.

Daar blijven we 2 nachten staan. De reis er naar toe duurt lang. Zeker nu we ook nog 'even' naar de WALMART gaan. We hebben alleen luiers nodig. Die hebben we gevonden. En meer.

Weer ruim 1 uur verder. Maar wel een ervaring rijker. Wat hebben ze er toch vreselijk veel spullen. Bedenk iets en ze hebben het. En meer.
Geld overigens ook voor de supermarkten. Het lijkt me verschrikkelijk om daar wekelijks boodschappen te doen. Dat is echt een kwestie van een lijstje maken, op volgorde opschrijven en zo snel mogelijk dan de winkel door want anders ben je daar ook rustig uren zoet. Of dagen want je kan er bijna in verdwalen. Maar voor mensen die halal eten, gluten vrij of wat dan ook is het een walhalla.

Als we dan eindelijk op de enorm grote maar erg rustige camping zijn (het isbijna einde van het kampeer seizoen en een hoop campings gaan of zijn al dicht) is het installeren, aansluiten en een van de enorme grote supermarkten op zoeken om boodschappen te doen.
Alle paden aflopen en met veel te veel naar buiten lopen. Maar wel lekker eten. Vandaag is een weinig bijzondere dag.

Maar dan de 21ste! Je kan niet in Herkimer zijn geweest zonder bij de Herkimer Diamond Mines te zijn geweest! 3 'mijnen' boven de grond waar je als particulier op zoek mag naar echte diamanten! Er zijn verhalen van mensen die met handen vol weg gaan.

Nou!!! We hadden er zin in hoor! Het regende wel wat dus dan koop je maar regenjassen die stuk gingen na 1 keer aantrekken, neem je je hamer mee, zakjes voor de diamanten en een beschermende bril. En dan?!Hameren maaaaarrr!!!

Het wat hartstikke leuk om te doen, we hebben wat ieniminie stukjes diamant gevonden, waar je nog net geen vergrootglas bij nodig hebt om te zien. Totdat alleen Tygo en ik overbleven. Toen was er een vriendelijke jongeman die een teleurgestelde dame en jongen zag en voor ons een stuk diamant vond. Of glas. Ik ben er nog niet over uit. Maar het was leuk om te doen!

• 29 Oktober 2014 - 18:05

Bernard:

Allemaal van harte gefeliciteerd met de verjaardag van onze Nellie

• 08 November 2014 - 19:13

Nel: