19 oktober 2014 - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu 19 oktober 2014 - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu

19 oktober 2014

23 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New Haven

Wakker worden in New Haven. Vlakbij Marvin. Toch wel een gek idee. Snel ontbijten, crackers, het brood is namelijk niet te vreten. Veel te zout!

Taxi bellen en op naar Marvin. Tygo is inmiddels al lang ontdooit en is helemaal fan ook van Yu-yeon. Er moet een spelletje mee vanuit de camper waar Tygo mee wilt spelen, samen met Yu-yeon. Eenmaal thuis bij Marvin is dat ook het eerste wat word gedaan. (Filmpjes en foto's stonden al op FB :))

Daarna worden we naar een restaurant geloodst waar we Amerikaanse Pancakes kunnen eten. Tygo is dolblij! Totdat we voor het restaursant nog afscheid nemen van Ye-yeon. Hij is in 1.5 dag toch al gehecht aan haar geraakt. Wij stiekemerd ook. Omdat onze ogen groter zijn dan onze magen, kiezen oma en ik voor een drielaagse chocolade en bananenpannenkoeken. Veel.. en veel... te veel. Gelukkig is het in Amerika gebruikelijk om je left-overs mee te nemen. (Bij het typen van deze blog kan ik vertellen dat ook de left-overs niet op zijn gegaan.)

Na onze lunch gaan we naar de almighty university of Yale.
Bij daglicht misschien nog wel indrukwekkender. Uiteraard brengen we een bezoek aan 1 van de 7 bibliotheken. Wel 1 van de grootste natuurlijk. En groot is hij... Er zijn weinig woorden voor om een bibliotheek als deze te omschrijvrn voor een boekenliefhebber. Zeker als je ook nog word mee genomen naar de 7e verdieping waar alle enorm oude boeken staan (jaar 1900 etc) en de geur hiervan zo overduidelijk aanwezig is. Oude, muffige boeken ruiken zo heerlijk. Geweldig om te zien ook dat er oude bureautjes staan in een hoekje bij het raam, met net genoeg licht om te lezen maar ook met een overweldigend uitzicht over de campus. Boeken achter slot en grendel. Te oud om onvoorzichtig te worden beet gepakt.

Het is jammer om weg te gaan maar voor de kinderen (en dan met name Tygo) is de bibliotheek niet zo interessant, zeker niet als je er stil moet zijn.

Gelukkig staat de volgende reis al gepland zonder kinderen :)
Dan is het na de bieb nog tijd om naar the school of art te gaan. Tygo vraagt of er een speeltuin is in Marvins school. Als wij al nee willen zeggen, zegt Marvin tot onze verbazing ja. 2 schommels in de werkruimte van zijn klas. Serieus grote schommels. Foto's hiervan waren tevens al gedeeld.

Tygo heeft er al mee geknutseld en een mooie T ervan gemaakt.

Als we ook deze enorme ruimte hebben gezien en het afstudeer project van Ye-yeon hebben gezien waar ze vorig jaar mee is afgestudeerd, is het alweer tijd om te eten. Uit eten weer. Deze keer om alvast de verjaardag te vieren van (o)ma. Na een overheerlijke maaltijd waarbij we wederom restjes hebben meegenomen maar nooit hebben opgegeten, is het alweer tijd om afscheid te nemen. Deze keer wat definitiever. Tot dr volgende keer lieve broer!

• 23 Oktober 2014 - 21:12

Corrie:

Als je alle doggie-bags invriest blijft het toch lang goed? En ik begrijp dat Carlijn daar ook (een keer) heen moet. Nogmaals, leuk om mee te reizen.

• 24 Oktober 2014 - 11:01

Gerard: