18 oktober 2014 - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu 18 oktober 2014 - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu

18 oktober 2014

21 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New Haven

Wake up! Wake up! Wake up! Another day ahead of us!
Wake up early, get up soon, eat breakfast, clean up, play, play, play!!

Gisteravond hebben Ocko, Tygo, Jennifer en ik nog mee gereden in een wagon welke aan een tractor hing. Rondje over de camping in het donker met een glow in the dark lamp. Hartstikke leuk! Tygo in het Nederlands praten tegen een Amerikaanse meisje. En het Amerikaanse meisje in het Engels terug.

Over 2 totaal verschillende topics natuurlijk. Gelukkig is gekke bekken trekken in elke taal hetzelfde!

Leuke halloween liedjes zingen, oftewel... Naar luisteren voor ons. Maar de sfeer is leuk! Onderweg kom je ook zoveel versierde halloween huizen. Vooral als je binnendoor rijdt. Leuk. Met een camper. Binnendoor. Lees je het sarcasme?

Vlakbij New Haven zit een kampeerterrein voor RV's. Ook wederom zonder reservering ernaar toe. KOA's zitten wel in de buurt. Maar die waren al dicht, dus die hadden we overgeslagen en op internet gezocht naar een andere.

Tja... Doen we nooit meer. Als je vraagt of er een speeltuin oid in de buurt zit voor kinderen en je word 'uitgelachen' zegt dat wel genoeg.

Nou ja. We hebben ons eigen huis op wielen dus alles komt goed.

Taxi bellen en op naar New Haven dan maar! Eindelijk het huis zien van zoon, broer, zwager en oom. 2 taxi's hebben we nodig om er naar toe te komen. Als de 1e taxi er is, stappen mam, Tygo en ik als eerste in. Op naar Marvin's huis. Tygo vroeg ongeveer de hele vakantie al wanneer hij ome Marvin weer zou zien dus die is door het dolle heen. Als we er zijn, staat Marvin al te wachten. Snel uitstappen dan maar en Tygo vliegt hem nog net niet in de armen. Oh nee...Hij verschuilt zich achter mama. De afgelopen dagen is de spanning aardig opgebouwd en nu doet hij toch maar even verlegen. Als we dan naar binnen gaan en een kamergenote en Marvins vriendin yu-yeon ontmoeten is het voor hem echt even te veel. Gelukkig zijn mama's armen groot en veilig. Oma krijgt een rondleiding door het huis en Tygo en ik acclimatiseren even in Marvins kamer. Toch gek om hier dan eindelijk te staan.

Als ook opa, Ocko en Jennifer zijn gearriveerd, gaan we een restaurant op zoeken om met zijn allen ergens te gaan eten. Tygo mag kiezen dus op naar een pizzeria. Marvin weet wel een lekkere in de buurt. We wandelen er naar toe en leren ondertussen Ye-yeon kennen. Kletsen bij tijdens het eten en wandelen 's avonds over het enorme complex van Yale. Jemig wat is dat enorm groot. Een eigen stad lijkt het wel.
De bibliotheken zijn wel bijna allemaal dicht. Die zullen tot morgen moetrn wachten.
Groot en mooi! Aangezien de kinderen toch op tijd naar moeten, kunnen we de avond niet al te lang rekken, nog even wat drinken in een belgisch cafe met de Suke en Wiske in een boekenkast en door naar de Barnes en Noble. Heerlijke winkel met uiteraard allemaal Yale producten en prachtige boeken. Ohhh hier zou ik uren kunnen struinen! Maar zoals gezegd, de kinderen zijn op en moetrn naar bed.

Snel afrekenen, , taxi bellen, afscheid nemen en instappen maar. Tot morgen gelukkig! !