13 oktober 2014 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu 13 oktober 2014 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van FamilytripUSA - WaarBenJij.nu

13 oktober 2014

Door: Cheryl

14 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New York

De titel is 13 oktober 2014, maar eigenlijk begon onze vakantie het weekend ervoor. Met vakantie bedoel ik stress, inpakken, zenuwachtig kind, veel heen en weer gebel met alle reisgangers. En wassen, wassen en nog eens wassen. En nog meer inpakken.

12 oktober 2014: inchecken.
Lukt niet. Jennifer heeft een verkeerde achternaam. Huh? Ja... Echt waar.
In haar paspoort staat de achternaam van Ocko. Zoals het hoort.
Op de e-tickets van het reisbureau stond het goed. Op de tickets van de luchtvaartmaatschappij niet. K.....U.....T!! Alles gecontroleerd, alles goed en bij het 80ste mailtje even snel gekeken. Ja, te snel.
Je leest ook makkelijk over een herkenbare naam heen. Maar na veel en heen weer gebel moest alles goed komen. Zeiden ze. Bij de incheckbalie is alles geregeld.

13 oktober 2014:
Vertrek 05.15 uur. Aankomst 06.00 uur. Direct doorgelopen naar de incheckbalie. Ingecheckt; 08.15 uur. En oh ja. We waren 06.05 uur al aan de beurt. Gelijk geregeld toch?

Gelukkig zijn we gezegend met lieve, geduldige kinderen. 'Mogen we even weg lopen?' 'Nou liever niet'. Nou we gaan toch even plassen. En weer terug.

Maar ja, gelijk door naar de gate. Snel broodje gehaald tussendoor en gaan. Alles goed. Gelukkig.

In het vliegtuig. Wat een geluk. Ocko en Nico op rij 8 met Jennifer en veel beenruimte. Tygo, Nel en ik op rij 23 en .. nou ja. Wat minder beenruimte zullen we maar zeggen.

Ach, opstijgen ging super zeg! Tygo wilde wel 2 handjes vast, lolly in zijn mond en oordopjes in. Wat een kanjer!

8 uur lang zo goed als niet gemopperd. Filmpjes gekeken, spelletjes gespeeld op de het tv scherm en op de Nintendo DS.

Landen. Perfect! Jennifer ook echt super gedaan! Complimenten van de cabincrew gekregen.

En dan he... Taxi al besteld vanuit Nederland al. Nee aan 1 uur heeft u genoeg hoor om door de douane te komen en de bagage te pakken. Nou..... Ook niet... 1 uur alleen al gewacht bij de bagageband. Ach ja. We zijn wel in AMERIKA!!

En dan word je daar opgehaald door een limousine!!! Super vet natuurlijk!!
Van vliegveld New Ark naar ons hotel in New York. Met een limo!
Onze ogen uitgekeken. Wat een andere wereld om te zien!!

Bizar vond ik wel dat er geen enkele New Yorker is die op kijkt als er een limo voorbij rijdt.

Wij keken wel toe! Na aan te zijn gekomen in ons hotel waar we naar de 15e verdieping werden gebracht (en onze koffers ook, luxe) en even genoten hebben van het prachtige uitzicht toch maar even naar buiten gegaan. Pizza gegeten op Columbus boulevard. Gespeeld in central park en Tygo lekker in bad is het echt bedtijd voor de kinderen.
Tygo was om 05.00 uur wakker. Inmiddels was het 18.00 Amerikaanse tijd, dus 24.00 uur Nederlandse tijd. En niet geslapen tussendoor. Hij wilde niet.

Maar hij viel nu vanavond wel eeerrggg makkelijk in slaap. Kanjer!! Maar niet voordat ik had gevraagd wat hij het leukste aan het vliegen vond.

'Het plassen' was het antwoord.

Tygo, ik houd van je!

P.s.: excuses voor spellingsfouten/zinsopbouw etc. Inmiddels ben ik ook redelijk stuk.

• 14 Oktober 2014 - 12:04

Tiny Van Luit:

Watb een kanjer is Tygo inderdaad. Ik denk trouwens dat jullie allemaal wel bekaf in slap zijn getuimeld. Doe voorzichtig verder en hou ons op de hoogte. Dikke kus, Tiny

• 14 Oktober 2014 - 17:06

Gerard:

Voor mij zijn jullie allemaal Kanjers.
    De grootste kanjers natuurlijk de kleinsten.

En ik moet toegeven plassen in een vliegtuig op pak hem beet 34.00 voet, ja natuurlijk is dat leuk.

• 15 Oktober 2014 - 20:10

Ditta:

Wat een avontuur, leuk geschreven ook.
    Geniet ervan guys!

• 16 Oktober 2014 - 12:28

Wil ,:

Na een roerige Maandag de 13 de , toch aangekomen in hotel Exelsior in de Big City.
    Ik heb met genoegen je verslag gelezen .
    Wat een geweldige stad he , je kijk je ogen uit . Cheryl ben je al in Guggemuller museum geweest ? Luitjes lekker genieten hoor , en laat gauw weer wat weten . Ik kijk drie keer per dag de post na . (Hihihi )

• 16 Oktober 2014 - 13:29

Anja Keuter:

Enig verslag Cheryl en wat hebben de kindjes het goed gedaan! Fijne tijd in Amerika groeten aan je Mams ik ben een oud collega van haar! X